Terapeut-markedsføringsindustrien er i stykker!
Markedsføring, der fokuserer på mental sundhed, lider under misforståelser, overpris og endda direkte løgne. Mange bureauer og freelancere tilbyder tjenester, der fører dig ned ad en blindgyde, hvor hver del af processen er adskilt fra det større billede af, hvordan din praksis kan vokse langsigtet.
For at virkelig få flere klienter uden at tømme pengepungen har du brug for en integreret og omkostningseffektiv tilgang, der omfatter Google Ads, SEO, henvisninger, sociale medier og mere. Denne tilgang skal være styret af en enkelt kontaktperson, der har en dyb forståelse af, hvordan alle aspekter af psykolog- og terapeut-markedsføringen spiller sammen.
Det er det, du får med os!
Markedsføring til psykologer & terapeuter gjort nemt
Drop besværet med at forsøge at gøre det selv for at fylde din kalender. I stedet, lad mig og mit team af eksperter tage byrden fra dine skuldre og hjælpe dig med at:
-
Opnå en topplacering på Google med SEO.
-
Køre effektive betalte annoncer.
-
Øge konverteringer på din hjemmeside.
-
Fylde din blog med kontinuerligt indhold.
-
Skabe en automatiseret tragt.
-
Automatisere hele processen.

Hvad bør din terapeutiske marketingplan indeholde?
I verdenen af markedsføring for at udvide din private praksis er der utallige muligheder, men ikke alle er nødvendige eller effektive.
Efter flere års arbejde med selvstændige terapeuter og psykologer har jeg indsnævret succesfuld markedsføring for psykologer/terapeuter til fem nøgleområder:
1. En yderst effektiv hjemmeside
2. Betalt annoncering (Google og Meta)
3. Søgemaskineoptimering (SEO)
5. Stærke tekster


Hvad er et passende markedsføringsbudget for en psykolog/terapeut?
Det kan være overraskende, men 79% af terapeuter bruger mindre end 600kr/måned på markedsføring. Mange prøver at klare sig selv med Google Ads og SEO, men ender ofte uden de ønskede resultater. Så ender de med at kontakte mig og undrer sig over, hvorfor deres kalender forbliver tom.
Et passende markedsføringsbudget som psykolog & terapeut ligger typisk mellem 5-15% af din ønskede omsætning.
Selvom det kan virke som meget, især når du lige er startet, er det vigtigt at tænke på, hvor du ønsker at være på lang sigt, ikke kun hvor du er nu.
Det er okay at drømme stort! Jo mere du tjener, jo flere mennesker kan du hjælpe. For eksempel, hvis du sigter efter en årlig indkomst på 1.500.000kr, bør du budgettere med et gennemsnit på 15.000kr/måned for at nå dit mål.
Hvilket afkast på investeringen (ROI) bør du forvente fra et bureau, der fokuserer på psykologer/terapeuter?
Marketing for terapeuter skal være en investering, der tjener dig penge, ikke en udgift. Når terapeuter spørger mig, hvor mange nye klienter de kan forvente pr. måned, eller hvad deres afkast på investeringen (ROI) vil være, er svaret ikke altid klart.
Tjenester som Google Ads og Meta Ads kan spores direkte og bør give mindst en 2:1 ROI. Men langsigtede indsatsområder som SEO og sociale medier er sværere at kvantificere. Derfor er det vigtigt at vælge et bureau specialiseret i psykologer & terapeuter, der tilbyder en samlet tilgang.
Her er 5 nøglefaktorer at overveje, når du estimerer dit afkast på investeringen (ROI) for markedsføring til psykologer/terapeuter:
1. Din pris pr. session.
2. Det gennemsnitlige antal sessioner en klient deltager i.
3. Hvor mange henvisninger klienter giver.
4. Din opfølgningsproces, når nogen tager kontakt.
5. Hvor stor en procentdel af henvendelser, der bliver til klienter.

Nye klienter bør komme på autopilot.
Vil du hellere fokusere på at drive din praksis eller hjælpe klienter som psykolog/terapeut? Svaret er indlysende. Men når de fleste terapeuter skalerer deres praksis, ender de med mere administrationsarbejde end nogensinde før.
En automatiseret marketingtragt giver dig mulighed for at træde tilbage fra den besværlige opgave med at finde nye klienter til din praksis.

Nyhedsbreve, e-bøger, videoer, blogindlæg, annoncer - mit team tager sig af din markedsføring. Dette er blot nogle af de måder, hvorpå vi kan transformere din markedsføring fra en opgave til et "tænd og sluk" system.
Sammen kortlægger vi din drømmeklients rejse fra tilfældig Google-besøgende til betalende klient. Derefter vil jeg skabe og optimere et skræddersyet system, der opfylder dine specifikke behov og mål.
Her er hvad du ellers får med TerapiBoost
Hvem er Terapiboost til?
-
Forretningsorienterede psykoterapeuter, som forstår vigtigheden af markedsføring, systemer og automatiseringer.
-
Psykologer, hvor private klienter er en prioritet.
-
Psykoterapeuter, som ønsker at starte en praksis indenfor det næste år
-
Mindre klinik-ejere, der kæmper for at holde alles kalender fuld.
For at lykkes skal du:

Ikke skriv dig op hvis du:
-
Have en stærk arbejdsmoral.
-
Være disciplineret og kan motivere dig selv.
-
Forstå at succes tager tid.
-
Kommunikere klart dine behov og bekymringer.
-
Investere minimum 3.000kr/måneden på markedsføring.
-
Mangler lyst eller disciplin.
-
Ikke vil lære.
-
Betragter markedsføring som noget negativt.
-
Ikke arbejder med private klienter.
-
Ser markedsføring som en udgift fremfor en investering.
Er du klar til at høre mere?
Opbygning af fundament
Det første vi gør er at gå ind og bygge dit fundament. Det gælder alt fra din hjemmeside til dine sociale kanaler. Fundamentet er kernen i vores arbejde, og derfor skal det stå knivskarpt.
Håndtering af sociale kanaler
Vi står for dine sociale kanaler. Du vil få adgang til en content kalender så du kan se vores opslag på forhånd.
Mange terapeuter misforstår sociale medier, hele formålet med dem, er at få potentielle klienter væk derfra.
Terapeuter, psykologer og andre indenfor mental sundhed.
Betalt annoncering
Når vores fundament er på plads og der er synergi mellem vores digitale kanaler, begynder vi opsætningen af betalte annoncer. Vi får potentielle klienter ind ad døren, og du tager selv forsamtaler med dem.
Digitalt setup
Vores klienter har mange forskellige drømme og mål. Vi støtter dig hele vejen, alt fra at håndtere dit nyhedsbrev og få flere signups dertil, til at stå for dine blogindlæg. Du skal se os som din digitale partner, som står for at udføre dine ideer.
Du er kommet det rigtige sted. Vi har bevist at vi kan hjælpe dig.
Nu er det op til dig at tage det første skrift.
Hvad gør vi for dig?
Den letteste måde at besvare det spørgsmål på: Alt det tekniske.
Vi går direkte ind og agere digital partner for dig. Så vi står for alt digitalt fra A-Z.
Vi har opnået meget på rejsen, men vi er især stolte af:
5M+
Brugt i annoncekroner
+100%
Tilfredshedsgarani
+50
Klienter hjulpet
+10
Års samlet erfaring